Miejsce do wprowadzania danych

Góra  Poprzedni  Następny

GLW-clip0006

 

W systemie mogą wystąpić dwa sposoby ułożenia danych w Oknie do wprowadzania danych:

bez zakładek;
zakładkami

– gdy nie ma możliwości umieszczenia wszystkich danych do wprowadzenia na jednym ekranie;

– gdy dane są pogrupowane tematycznie;

Na zakładach mogą wystąpić dwa rodzaje wprowadzania danych: 

pola do wypełnienia 
cała Tabela danych

 

GLW-clip0071Rys.56

 

Ważne!!!

W przypadku, gdy w Oknie do wprowadzania danych istnieje Tabela danych, to jest to sytuacja, gdy z daną Pozycją danych, związana jest cała Tabela danych.

Poniżej opiszemy zasadę wprowadzania danych do tabeli danych, związanej z edytowaną pozycją danych.

Wprowadzamy pojęcia:

Mamy sytuację, że edytujemy jakąś pozycję danych wchodząc poprzez "Zmień/Szczegóły" lub dopisując nową pozycję. tą pozycję będziemy nazywać "pozycją główną".
Na jednej z zakładek wystąpi Tabela danych. Wprowadzając nowa pozycję do tej Tabeli danych będziemy ją nazywać "pozycją tabeli związanej".

Aby "pozycja tabeli związanej" została zapisana, "pozycja główna" musi zostać wcześniej zapisana. System zapisuje "pozycję główną" automatycznie w momencie zapisywania "pozycji tabeli związanej". Jednak, gdy w "pozycji głównej" nie zostaną prawidłowo wypełnione wszystkie pola, to system może poinformować, o niemożliwości zapisu "pozycji tabeli związanej", ponieważ nie może zapisać "pozycji głównej".

Oknach do wprowadzania danych mogą istnieć pola, które blokują przycisk "Zapisz". Są to pola, w których sprawdzana jest ich zawartość. Przy nieprawidłowym wypełnieniu pola te będą sygnalizowane czerwoną ramką wokół pola.